آشنایی با اسپری آب خواص و کاربردهای آن

آموزشهای ضروری در مورد کاشت مو و مراقبت از مو

آشنایی با اسپری آب خواص و کاربردهای آن

۱۰۵ بازديد


اگر اهل رسیدگی به پوستتان هستید و به پوستتان اهمیت زیادی می‌دهید حتما باید در مورد اسپری آب خواص و کاربردهای آن بیشتر بدانید. اسپری آب مخصوص صورت یک محصول مراقبت پوستی بسیار مفید است که در دنیای امروز توانسته محبوبیت بسیاری بین مردم برای خود کسب کند. اسپری آب معدنی یک نوع آب رسان است که از آن می‌توانید در هر کجا و هر زمانی برای مراقبت از پوستتان استفاده کنید. برای آن که بدانید اسپری آب چیست خواص و کاربردهای آن کدام است با این مقاله همراه ما باشید.

اسپری آب معدنی چیست و تفاوت آن با آب معمولی

وقتی که پوست آب خود را از دست می‌دهد، کدر شده و حالت سفتی به خود می‌گیرد. از دست دادن آب، بیشتر در زمان‌هایی مانند ظهر یا هنگامی که پوست صورت خود را از آرایش پاک می‌کنید، رخ می‌دهد. متاسفانه باید بگوییم حتی اگر در طول روز چندین بار از نرم کننده صورت استفاده کنید، باز هم پوست شما در طول روز رطوبت خود را از دست خواهد داد. پس چاره این مشکل چیست؟
بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از یک اسپری آب صورت در روتین پوستی است که باید آن را مناسب پوست خود انتخاب کنید تا بتواند به خوبی رطوبت پوستتان را تامین کرده و شادابی و شفافیت را برای پوستتان به ارمغان بیاورد. خبر خوب در مورد استفاده از این محصول مراقبتی این است که استفاده از اسپری‌های آبرسان صورت، رطوبت پوست را تا 60 درصد تامین خواهد کرد.

برخی فکر می‌کنند به جای تهیه یک اسپری آب معدنی خوب می‌توانند از آب معمولی هم استفاده کنند! اما باید بگوییم اینطور نیست چون اسپری‌های آب به صورت عمقی وارد منافذ پوست شده و مواد مغذی را همراه خود به داخل پوست می‌برند. نحوه عملکرد این محصول مراقبتی به این صورت است که با اسپری شدن آن روی پوست سبب ایجاد انقباض در رگ‌های خونی شده و منجر به افزایش جریان خون در مغز، تنظیم دمای بدن، حفظ عملکرد و تعادل کلی بدن خواهد شد. به زبان ساده باید بگوییم استفاده از اسپری آب معدنی باعث تغذیه و تقویت پوست شما می‌شود.

 

انتخاب اسپری آب معدنی بر اساس نوع پوست

شاید فکر کنید فقط برخی از انواع پوست می‌توانند از اسپری آب استفاده کنند اما باید بگوییم اصلا مهم نیست که چه نوع پوستی دارید. استفاده از اسپری آب، یک روتین مراقبت پوستی است که همه انواع پوست می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند. البته اگر جزو افرادی هستید که پوست خیلی خشکی دارید، حتما باید از اسپری آب صورت استفاده کنید چون این محصول مراقبتی بهترین گزینه برای رفع خشکی و تشنگی پوست است که به سادگی می‌تواند درخشش و زیبایی را به پوستتان برگرداند.

چه موادی در اسپری آب معدنی به کار رفته است

اسپری‌های آب مخصوص پوست صورت، بیشتر شامل مواد معدنی هستند. بهتر است هنگام خرید این محصول دقت کنید که ترکیبات زیر در اسپری به کار رفته باشد:

  • چای سبز: این ماده باعث افزایش خاصیت آنتی اکسیدان و پلی فنول شده و به کاهش روند پیری پوست کمک می‌کند.
  • روغن‌های گیاهی و رایحه‌ای (essential oils)
  • آلوئه ورا: این ماده به خاطر داشتن ویتامین‌های C و E، باعث ایجاد رطوبت و استحکام پوست خواهد شد.

 

اسپری آب معدنی چه کاربردهایی دارد

اگر به دنبال درخشندگی و شادابی پوستتان هستید، یکی از راه‌های خوبی که به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده از اسپری آب معدنی مخصوص پوست صورت است. مثلا یکی از زمان‌های خوب استفاده از این محصول در هنگام گرمای ظهر است تا به کمک آن انرژی و شادابی را به پوستتان برگردانید. چون در زمان ظهر انرژی پوست کاهش می‌باید و شما می‌توانید به جای پاشیدن آب و شستن صورت خود با آب سرد، از مواد مغذی درون اسپری آب لذت ببرید. از دیگر کاربردها و مزایای استفاده از اسپری آب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد تعادل در پوست
  • جلوگیری از خشکی پوست
  • پیشگیری از سوزش و قرمزی پوست
  • رطوبت رسانی به پوست
  • رساندن مواد مغذی به پوست
  • کاهش روند پیری پوست
  • ایجاد شادابی، درخشش و سلامتی برای پوست
  • جوانسازی پوست

روش استفاده از اسپری آب معدنی

تا به اینجا با اسپری آب خواص و کاربردهای آن آشنا شدید. حالا می‌خواهیم روش استفاده از این محصول را به شما آموزش دهیم. برای استفاده از اسپری آب معدنی کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا قوطی محصول را به خوبی تکان دهید.
  • در زمان پاشیدن آن روی پوست خود، نفستان را نگه دارید و چشم‌هایتان را هم ببندید.
  • بعد از استفاده از اسپری آب می‌توانید برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، از سرم یا نرم کننده مخصوص پوست خود استفاده کنید.
  • بعد از اسپری محصول روی پوست صورتتان، دست خود را روی پوست کمی فشار دهید تا از تبخیر آن جلوگیری کنید و آب به خوبی جذب پوستتان شود.

 

نکاتی برای خرید اسپری آب معدنی

اگر قصد دارید که یک اسپری آب برای خودتان تهیه کنید در زمان خرید اسپری آب معدنی لازم است به نکات زیر حتما توجه داشته باشید:

از اسپری آب حاوی اسید خودداری کنید

به طور کلی در زمان خرید لوازم آرایش برای حفظ سلامت پوستتان بهتر است از محصولاتی مانند روغن، عطر و … که حاوی الکل یا اسید هستند، دوری کنید. اسپری آب معدنی هم از این قاعده مستثنی نیست و باید از اسپری آب صورتی که حاوی اسیدها و آنزیم‌های میوه است، دوری کنید. این مسئله زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که می‌خواهید اسپری را به اطراف پوست چشم خود اسپری کنید. چون پوست اطراف چشم نازک و حساس است و باید در انتخاب محصول برای این قسمت از پوست دقت زیادی به خرج دهید.

اسپری آبی انتخاب کنید که پوست را تقویت کند

برای انتخاب اسپری آب معدنی باید دقت کنید محصولی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما بوده و بتواند پوست را به خوبی تقویت کند:

  • اگر پوست خشکی دارید: اسپری آبی استفاده کنید که حاوی هیالورونیک اسید یا اسکوالین یا هردو باشد تا رطوبت و شادابی پوستتان را بیشتر کند.
  • اگر پوست چرب و یا مستعد جوش دارید: اسپری آب بدون روغن یا سلیکون استفاده کنید چون این مواد باعث بسته شدن منافذ باز پوست خواهند شد.
  • اگر پوست نرمالی دارید: اسپری آبی استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان باشد و بتواند اثرات رادیکال‌های آزاد و آلوگی‌ها را از بین ببرد.

مصارف پزشکی و غیر پزشکی اسپری آب

جالب است بدانید که اسپری آب معدنی به قدری خاصیت دارد که می‌توان از آن هم به عنوان مصرف پزشکی بهره برد و هم غیر پزشکی:

  • مصارف پزشکی اسپری آب معدنی:

از اسپری آب می‌توان برای بهبود بیماری‌هایی مانند اگزما، درماتیت آتوپیک، پسوریازیس، ایکتیوز، کراتوز، اریتروز، کوپروز و رزاسه استفاده کرد. همچنین برای کاهش التهابات پوست بعد از لیزر، پیلینگ، میکرودرم ابریژن، کاشت مو و … هم کاربرد دارد.

  • مصارف غیر پزشکی از اسپری آب معدنی:

از اسپری آب معدنی صورت می‌توانید بعد از اصلاح و اپیلاسیون، بعد از ورزش، حین سفر، برای بهبود انواع سوختگی، رفع سوختگی پای نوزاد و …. استفاده کنید.

خواص خاکشیر

مصرف خاکشیر با شیوه های مختلف و در زمان های مختلف تاثیرات متفاوتی ایجاد میکند بنابراین قبل از استفاده برای بیماری و یا مشکل خاص شیوه استفاده آن را از یک متخصص داروهای گیاهی بپرسید.

1-خواص خاکشیر برای پوست و مو

خاکشیر دارای خواص ضد باکتری قوی بوده که با پاک سازی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کندکه به این منظور خاکشیر، عرق شاه تره و عرق کاسنی را ترکیب و استفاده میکند. همچنین خاکشیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای سم زدایی پوست است که با روشن تر شدن رنگ پوست به درمان لک های پوست کمک می کند از ترکیب خاکشیر و ترنجبین برای این این منظور استفاده میشود.خاکشیر به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد به درمان شوره سر کمک می کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.