فیناستراید داروی درمان ریزش مو.

آموزشهای ضروری در مورد کاشت مو و مراقبت از مو

فیناستراید داروی درمان ریزش مو.

۱۰۹ بازديد
فیناستراید دارویی است که برای درمان ریزش مو به ویژه در آقایان و همینطور در بزرگی خوش خیم پروستات مردان استفاده می شود.


موارد مصرف فیناستراید:

فیناستراید برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و یا کم پشت شدن اهسته موی سر که سبب عقب نشینی خط مو و یا ایجاد طاسی در مردان می شود استفاده می شود. البته در درمانی که مربوط به کم پشتی موی شقیقه است تأثير آن هنوز به اثبات نرسیده است. پزشکان و متخصصان پوست و مو علل ریزش مو در افرادی که دچار این عارضه شده اند را بررسی و در صورت امکان، داروی فیناستراید را برای آن ها تجویز می کنند.

نکته:این دارو جهت از بین بردن ریزش موی بانوان و یا کودکان استفاده نمی شود.

فیناستراید در دسته ای از داروها به نام مهارکننده آنزیم 5 آلفا دوکتاز قرار می گیرد.در دسته بندی دارو ها، فیناستراید در دسته ای به نام مهار کننده آنزیم 5 آلفا دوکتاز قرار دارد. شیوه کارایی این دارو در درمان ریزش مو به این شکل است که به متوقف کردن تولید هورمون های مردانه که ترشح آن است که سبب رشد نکردن موی سر می شود می پردازد.

 

 

 

عملکرد فیناستراید

یکی از علل ریزش مو در مردان افزایش تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروتستسترون است و این مشکل در بعضی از مردان با افزایش سن رخ می دهد و در اصطلاح به آن ریزش موی مردانه( Male Pattern Baldness) گفته می شود.

فیناستراید آنزیم 5- آلفادوکتاز که عامل تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدرو تستسترون میباشد را مهار می کند و به این ترتیب از ازدیاد هورمون DHT و اثر مخرب آن بر ریشه موهای سر می کاهد.

از ديگر اثرات فیناستراید کاهش موهای بدن است، هورمون DHT محرک رویش موهای بدن میباشد و به همین علت است که معمولاً با افزایش سن موهای سر در مردان کاهش می یابد ولی موهای دیگر بخش های بدن مانند موهای گوش، سینه، کتف ها و پشت بیشتر می شود.

تیزانیدین چگونه کار می کند؟

تیزانیدین یک آگونیست آلفا ۲ آدرنرژیک مرکزی است. این ماده با مسدود کردن پالس های عصبی (احساس درد) که به مغز ارسال می شود کار می کند. این دارو موجب کاهش سیگنالهای عصبی مغز برای انقباض عضلات میشود. با کاهش سیگنال های عصبی از مغز، عضلات می توانند آرام باشند. این کمک می کند تا سفتی و درد عضلانی، اسپاسم یا اسپاستیک (ترکیبی از سفتی و اسپاسم) تسکین یابد.

شکل 1: مکانیسم عمل تیزانیدین

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.