مزایا و معایب اسکالپ سر چیست؟

آموزشهای ضروری در مورد کاشت مو و مراقبت از مو

مزایا و معایب اسکالپ سر چیست؟

۱۱۰ بازديد

اسکالپ سر یا هاشور سر جهت رفع طاسی سر و ترمیم کم پشتی موی سر در خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. میکرو اسکالپ سر( کلا منطقه کف سر را اسکالپ گویند)

پر کردن جاهای خالی سر با پیگمنت میباشد که برای آقایان به گونه نقطه ای است و درصورتی که به جایی ختم بشود که مو داشته باشد نقطه‌ها تبدیل به هاشور می شوند؛ ولی برای بانوان بیش از شیوه شبیه سازی مو( HAIR BY HAIR) در بخش های کم حجم سر استفاده می شود.

 

تعریف اسکالپ سر

اسکالپ فضای آناتومیکالی است که از جلو به صورت و از اطراف به گردن محدود می شود. این پوشش دارای5 لایه است که حروف لاتین این 5 لایه نام( اسکالپ) را تشکیل میدهند. موی سر در بیرونی ترین لایه اسکالپ رشد میکند.

 

یکی از موردهای بسیار جالب توجه در حوزه میکروپیگمنتیشن، انجام آن در ناحیه سر می باشد. انجام پیوند مو، مدام به آسانی امکان پذیر نیست. در بسياري موارد امکان انجام پیوند مو مهیا نمی باشد و یا انجام این عمل، کمک کننده نیست.

 

انواع شیوه اسکالپ سر

شیوه اس ام پی یا اسکالپ سر، هم با دستگاه میکروپیگمنتیشن و هم رول انجام میشود.ظرافت کار در میکرو بیش از رول هست زیرا منطقه های خالی رابا طراحی و دور و نزدیک کردن نقاط، سایه گذاری می کند

 

تنها حسن رول، حجم وسیع کار با فواصل منظم است، که در هر صورت بهتراست منظم نباشد و برای افردی که مو دارند و ناحیه های خالی سر زیر مو پوشش داده میشود، سرعت عمل را بالا میبرد.

 

شیوه انجام اسکالپ سر

شیوه انجام اسکالپ به اینصورت است که قبل از هر چیز رنگی را که نزدیک به رنگ موی شخص است انتخاب می شود. بعد از آن کارتریجی مخصوص را مناسب با جنس پوست مشتری و ناحیه ای که قرار است اسکالپ بر روی آن انجام شود، انتخاب می شود.

 

پس از آن فرمی که از قبل با بیمار توافق شده است در نواحی تعيين شده طراحی می شود. به این الگویی که پیش از میکرواسکالپ طراحی می شود، هدلاین گفته می شود. این کار سبب می شود تا طراحی بر اساس خواسته بیمار انجام گردد و پیگمنت ها از نقاط تعيين شده فراتر نرود.

 

فرآیند اسکالپ بسیار شبیه به تاتو است چرا‌که از روش میکروپیگمنتیشن بهره می برد. در این شیوه از طريق سوزن های ریزی تحت عنوان میکرونیدل، رنگدانه ها یا پیگمنت هایی که شبیه با رنگ موهای طبیعی شخص هستند را به لایه بیرونی پوست سر تزریق می کنند. این تزریقات به صورت نقطه هایی ریز ایجاد می شوند تا ظاهری شبیه به تار مو هنگامی که  شیو شده است را به وجود آورد .

 

فرآیند میکرواسکالپ چه قدر طول میکشد ؟ مدت زمانی که طول میکشد تا هاشور سر انجام شود به وسعت منطقه ای که قرار است روی آن کار شود بستگی دارد. با این وجود تقریباً 2 تا 5 نهایتا ساعت زمان برای این کار کافی است.

 

اسکالپ سر چه قدر طول می کشد؟

اجرای این فرآیند حدود سه تا پنج ساعت در جلسه اول طول می کشد. جلسات بعدی مدت زمان کوتاه تری دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.