بهترین ماسک مو برای انواع مو

آموزشهای ضروری در مورد کاشت مو و مراقبت از مو

بهترین ماسک مو برای انواع مو

۹۲ بازديد

اگر موهایتان خشک و وز است، احتمالاً کدری و شانه نشدن موها بارها برایتان دردسر شده است. با این حال باید به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید موهای سالم، زیبا و درخشانی داشته باشید، باید همیشه از آن مراقبت کنید. یکی از روش‌های مراقبت از موهای خشک و وز، استفاده از ماسک مو مناسب است. در ادامه این مقاله به بهترین ماسک مو برای موهای خشک و وز و علت خشکی مو می‌پردازیم تا با توجه به این نکات، موهایی زیبا و جذاب داشته باشید.

علت خشکی و وزی مو چیست؟

داشتن موهای خشک ممکن است برای هر زن و مردی در هر سنی اتفاق بیفتد. علت اصلی خشکی و وزی مو، رطوبت کم مو است، بنابراین در صورتی که به آبرسانی موهایتان توجه داشته باشید، موهایتان کمتر دچار خشکی می‌شود.

به طور کلی، مو متشکل از سه لایه است. در صورتی که مویتان سالم باشد، لایه بیرونی که چربی طبیعی دارد، باعث حفظ سلامت لایه‌های داخلی مو می‌شود. از این رو درخشندگی موها، یکی از نشانه‌های سلامت مو است. هنگامی که موهایتان خشک باشد، لایه بیرونی فاقد چربی کافی خواهد بود و شکننده می‌شود و موها، ناسالم و وز به نظر می‌رسند.

دلایل خشکی و وزی مو به عوامل خارجی، سبک زندگی (نحوه برخورد شما با موهایتان) و عوامل فیزیکی (سلامت بدن) بستگی دارد که در ادامه به برخی از این علل می‌پردازیم.

علت خارجی خشکی و وزی مو:

  • زندگی در یک محیط گرم و خشک
  • گذراندن زمان طولانی زیر نور خورشید یا در باد
  • شنای زیاد در آب حاوی کلر یا نمک

خشکی مو به دلیل سبک زندگی نامناسب:

  • شستن بیش از حد موها
  • استفاده از شامپو، کاندیشنر یا محصولات نامناسب
  • استفاده بیش از حد از سشوار، اتو مو یا فرکننده مو
  • استفاده بیش از حد از محصولات شیمیایی مثل ژل مو
  • مصرف سیگار و الکل

خشکی یا وز مو به دلیل مشکلات فیزیکی یا بیماری:

  • بی‌اشتهایی عصبی که فرد به دلایل روانی یا افسردگی از خوردن غذا امتناع می‌کند.
  • کم کاری یا پرکاری تیروئید که به مشکلات هورمون‌های بدن ارتباط دارد.
  • کمبود آهن، ویتامین، مس و…

 

روش درمان موی خشک

در بسیاری از موارد، شما می‌توانید با تغییر سبک زندگی‌تان به درمان موی خشک و وز کمک کنید. به یاد داشته باشید که درمان موهای خشک نیاز به صبر و زمان کافی دارد و بهتر است برای نتیجه بهتر، این نکات را همیشه رعایت کنید.

  1. هر روز به موهایتان شامپو نزنید، چرا که چربی موها از بین می‌رود.
  2. بعد از هر شستشو، از کاندیشنر یا نرم کننده مو استفاده کنید.
  3. پیش از خرید شامپو یا کاندیشنر، به نوع موهایتان توجه کنید.
  4. از محصولات مرطوب کننده مو استفاده کنید.
  5. برای خشک کردن مو، ابتدا آب موهایتان را به نرمی با حوله بگیرید، سپس سشوار را با فاصله از موهایتان قرار دهید.
  6. هنگامی که موهایتان خیس است، از اتو مو یا دستگاه فرکننده مو استفاده نکنید.
  7. پیش از استفاده از سشوار یا اتو مو، از اسپری محافظت مو در برابر حرارت یا اسپری دو فاز مو استفاده کنید.

درمان خشکی مو در خانه

در ادامه مقاله، چند نکته ضروری برای درمان خشکی مو در خانه قرار دادیم که کمک بسزایی در زیباتر شدن موهایتان می‌کند. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از هر چیز با پزشک مشورت کنید تا در صورت بروز مشکلاتی مثل تیروئیدیت، درمان صحیحی در پیش بگیرید.

1. موهایتان را کوتاه کنید

اگر موهای خیلی خشکی دارید، احتمالاً باید برای مدتی به موهایتان استراحت دهید. یکی از راه حل‌های درمان خشکی مو، کوتاه‌ کردن یا نوک گیری موها است. این روش کمک می‌کند تا موهای خشک و آسیب دیده کوتاه شوند و با تغییر سبک زندگی، موهای سالم و درخشان رشد کنند.

2. ویتامین برای مو مصرف کنید

بدن برای فعالیت و سلامت بیشتر، به انواع ویتامین نیاز دارد. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هرگونه ویتامین با پزشک مشورت کنید! برخی از ویتامین‌ها ارتباط مستقیمی با سلامت مو و ناخن دارند. برای مثال ویتامین A، ویتامین C، بیوتین و مواد معدنی همچون آهن برای سلامت مو اهمیت دارند.

 

3. آنتی‌اکسیدان و امگا3 برای مو

سعی کنید در برنامه غذایی‌تان حتماً امگا3 و آنتی‌اکسیدان قرار دهید، چرا که به سلامت موهایتان کمک بسزایی خواهید کرد. امگا3 چربی مفیدی برای مو، ناخن و پوست است که به درخشان‌تر شدن موها کمک می‌کند. از امگا3 برای مو می‌توان به سالمون، ماهی تن، ساردین و میگو اشاره کرد.

در صورتی که میزان استرس در زندگی روزمره‌تان بالا است، باید آنتی‌اکسیدان بیشتری مصرف کنید، چرا که استرس نیز به سلامت پوست، مو و ناخن نیز آسیب جدی وارد می‌کند. گردو، لوبیا، انواع توت، کلم بروکلی و گوجه‌فرنگی از جمله مواد غذایی هستند که برای درمان خشکی مو اهمیت دارند.

 

4. آب داغ ممنوع

بسیاری تصور می‌کنند که شستن مو با آب داغ در تمیزتر شدن موها اهمیت دارد. در صورتی که آب داغ باعث می‌شود که چربی مفید مو از بین برود و موها خشک شوند. بنابراین شما می‌توانید در صورت امکان موهایتان را با آب سرد یا ولرم بشویید.

5. روغن درمانی برای موهای خشک

روغن درمانی یک روش خانگی بسیار مفید است که باعث نرم و درخشان‌تر شدن موهایتان می‌شود. روغن آرگان، روغن اسطوخودوس و روغن نارگیل کمک بسزایی در درمان موی خشک می‌کند. در این روش چند قطره روغن به ساقه‌ی موهایتان بزنید و پس از 20 دقیقه موهایتان را به صورت معمول بشویید.

 

ماسک مو خانگی برای موهای خشک

در صورتی که موهای خشکی دارید، توصیه می‌کنیم به صورت هفتگی ماسک‌ مو خانگی برای موهای خشک تهیه کنید، چرا که این ماسک‌ها به آبرسانی موها کمک می‌کنند، باعث تقویت موها می‌شوند و در نتیجه موهای سالم و درخشانی خواهید داشت.

 

1. ماسک موی عسل و روغن نارگیل برای موهای خشک

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که باعث مرطوب شدن، آبرسانی و نرم شدن موها می‌شود. در واقع روغن نارگیل برای موهای خشک و وز خاصیت بسیاری دارد و در مقایسه با بسیاری از مواد شیمیایی باعث ابریشمی و درخشان‌تر شدن موها می‌شود.

خوشبختانه عسل در بسیاری از خانه‌های ایرانی در دسترس است و برای سلامت موها اهمیت بسیاری دارد. عسل باعث آبرسانی موهای خشک می‌شود و موها را براق و زیبا می‌کند. در این صورت ماسک عسل و روغن نارگیل برای موهای خشک و وز، یک ترکیب معجزه‌آسا خواهد بود.

برای تهیه این ماسک موهای خشک، 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را روی موهایتان بزنید. در نهایت پس از 20 دقیقه موهایتان را با آب ولرم، شامپو و کاندیشنر بشویید.

 

2. ماسک روغن زیتون، تخم مرغ و مایونز برای موهای خشک

ترکیب روغن زیتون، تخم مرغ و مایونز یک ماسک خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده است. شاید عجیب به نظر برسد، اما مایونز به مغذی و درخشان شدن موها کمک می‌کند، تخم مرغ پروتئین بالایی دارد که به آبرسانی موها کمک می‌کند و روغن زیتون چربی مفید برای نرم شدن موها را فراهم می‌سازد.

برای تهیه این ماسک خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده، 1 فنجان کوچک مایونز، نصف فنجان روغن زیتون و سه عدد زرده تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی موهایتان قرار دهید. سپس موهایتان را با آب سرد کاملاً بشویید و پس از آن شامپوی مناسب موهایتان را بزنید تا اثری از بوی ترکیبات روی موهایتان باقی نماند.

3. ماسک عسل، ماست و موز برای موهای خشک

موز سرشار از انواع ویتامین مورد نیاز مو است و پتاسیم آن به آبرسانی موها کمک می‌کند و مانع وز شدن آن‌ها می‌شود. ماست به دلیل اسیدلاکتیک به درمان موهای آسیب دیده کمک می‌کند. عسل نیز باعث رطوبت و آبرسانی موهای خشک و وز می‌شود.

برای تهیه این ماسک خانگی برای موهای خشک و وز ابتدا موز را له کنید، سپس آن را با 2 قاشق چای‌خوری ماست و 1 قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید. این ماسک مو را به مدت 30 دقیقه روی موهایتان قرار دهید و در آخر موهایتان را به روش معمول بشویید.

 

4. ماسک تخم مرغ و لیمو برای موهای خشک و آسیب دیده

تخم مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین A، D و E است که اسیدهای چرب آن کمک بسزایی به درخشندگی موها می‌کند. لیمو خاصیت اسیدی دارد که این ماسک مو نه تنها برای درمان موهای خشک مفید است، بلکه به عنوان یک تمیز کننده و براق کننده موها نیز کاربرد دارد.

سفیده تخم مرغ را با نصف یک لیمو مخلوط کنید و این ماسک مو را از بالا به پایین به موهایتان بزنید. ماهایتان را به مدت 30 تا 40 دقیقه ببندید تا ماسک به خوبی عمل کند. در نهایت سرتان را به روش معمول بشویید.

5. ماسک آلوئه ‌ورا برای موهای خشک و فر

احتمالاً بارها نام ماسک آلوئه ورا برای موهای خشک و فر را شنیده‌اید، چرا که آلوئه‌ ورا حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است که به بهبود موهای آسیب دیده کمک می‌کند. همچنین آلوئه ورا به دلیل رطوبت، باعث آبرسانی موها نیز می‌شود.

شما می‌توانید ژل آلوئه ورا را جدا کنید و آن را به موهایتان بزنید. اما روش دیگر آن است که ژل آلوئه ورا را کاملاً له کنید، آن را داخل بطری اسپری بریزید و به صورت هفتگی آن را به موهایتان بزنید. البته به یاد داشته باشید که پس از استفاده از ماسک آلوئه ورا برای موهای خشک و فر، حتماً موهایتان را به روش معمول بشویید.

ماسک دیگری که می‌توانید با آلوئه ورا تهیه کنید، ترکیب آن با روغن کرچک است. روغن کرچک به درخشان‌تر شدن موهایتان کمک بسزایی می‌کند. برای تهیه این ماسک چند قطره روغن کرچک به آلوئه ورا اضافه کنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی موهایتان قرار دهید. سپس موهایتان را با آب ولرم و شامپو بشویید.

 

درمان خشکی مو در طب اسلامی

درمان خشکی مو در طب اسلامی و سنتی نیز راهکارهایی به همراه دارد. در ادامه مقاله به برخی از این طب سنتی برای موهای خشک می‌پردازیم که می‌توانید با کمک آن‌ها موهای نرم و درخشانی داشته باشید.

سرکه سیب برای درمان موهای خشک از اهمیت بالایی برخوردار است. برای رهایی از موهای خشک و آسیب دیده، مقدار کمی سرکه سیب را به پنبه بزنید، سپس آن را به کف سرتان بمالید. در نهایت موهایتان را بشویید.

روغن کنجد سرشار از چربی مفید و ویتامین‌ برای موها است. روغن کنجد یک روش ساده برای روغن درمانی موهای خشک خواهد بود. البته به یاد داشته باشید که پس از هر روغن درمانی، موهایتان را کاملاً بشویید.

ترکیب سدر و گلاب نیز یک درمان سنتی برای موهای خشک و وز است. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری سدر را با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه روی موهایتان قرار دهید. در نهایت موهایتان را با آب ولرم و شامپو به خوبی بشویید.

بهترین برند ماسک مو برای موهای خشک و وز

همان طور که گفتیم، موهای خشک و وز نیاز به مراقبت همیشگی دارند تا شاداب و سلامت باشند. بنابراین در صورتی که زمان کافی برای تهیه ماسک خانگی برای موهای خشک ندارید، توصیه می‌کنیم خرید ماسک مو برای موهای خشک را در اولویت قرار دهید. با این حال در میان دنیایی از برندها، بهترین برند ماسک مو برای موهای خشک و وز کدام است؟ برای پاسخ به این سؤال، به بررسی برخی از برندهای موجود در ایران می‌پردازیم.

 

1. ماسک مو گارنیر برای موهای خشک

ماسک مو گارنیر برای موهای خشک از این جهت طرفداران بسیاری دارد که حاوی ترکیبات طبیعی است. این ماسک حاوی روغن زیتون است که همراه با ترکیبات مغذی دیگر به آبرسانی موها کمک می‌کند که در نتیجه موهای شکننده و آسیب دیده ترمیم می‌شوند و موهای درخشان و سالم جای موهای خشک و وز را می‌گیرد.

2. ماسک مو نلی برای موهای خشک

ماسک مو نلی برای موهای خشک یک پیشنهاد فوق‌العاده است، چرا که در ترکیبات این ماسک روغن بادام شیرین وجود دارد. ماسک موی نلی به آبرسانی موها کمک بسزایی می‌کند و موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند که در نهایت شاهد موهای درخشان و نرم خواهید بود.

3. ماسک مو پنتن برای موهای خشک

پنتن از دیگر برندهای معروف و پرطرفدار است و ماسک مو پنتن برای موهای خشک نیز انتخاب خوبی خواهد بود. این ماسک مو حاوی مواد مغذی، ویتامین و پروتئین است که به احیای موهای آسیب دیده و خشک کمک می‌کند.

4. ماسک مو لورال برای موهای خشک

برند لورال یک برند فرانسوی است و سال‌هاست که در میان ایرانی‌ها طرفدار دارد. ماسک مو لورال برای موهای خشک، حاوی روغن نارگیل و ترکیبات مغذی دیگر است. بنابراین اگر موهای وز و آسیب دیده دارید، خرید ماسک مو لورال را توصیه می‌کنیم.

5. ماسک مو هلث نوشن برای موهای فر

معمولاً افرادی که موهای فر دارند، میزان خشکی موهایشان از دیگران بیشتر است. به منظور تقویت، درخشندگی و زیبایی بیشتر، خرید ماسک مو هلث نوشن برای موهای فر را توصیه می‌کنیم، چرا که این ماسک مو از ترکیبات گیاهی و ارگانیک ساخته شده است و به احیای موها کمک بسزایی می‌کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.